Ander Licht Reizen
Al meer dan 15 jaar de mooiste maatwerkreizen naar Latijns-Amerika

Motorcatamaran Galapagos Archipel I

De Galapagos Archipel I is een motor catamaran en vaart sinds 2002. Het schip staat samen met 'zusterschip' de Galapagos Archipel II) onder management van een gedegen cruise organisatie. De beide schepen bieden de stabiliteit van een catamaran voor de prijs van een middenklasse motorjacht. Er zijn cabins met twee gescheiden bedden en ook cabins met tweepersoonsbed. Het hele schip is voorzien van airconditioning. Daarnaast is er een gezellige lounge en een ruim (deels beschaduwd) zonnedek.


Foto van de




Algemene informatie

Maximum aantal passagiers: 16
Snelheid: 11 knopen
Lengte van de boot: 27 meter
Bemanning: 9 personen inclusief een tweetalige gids (klasse III) incl. de gids
Aantal cabins: 9
Hutomschrijving: De Archipel heeft 2 hutten met een tweepersoonsbed. Daarnaast zijn er 6 hutten met twee gescheiden eenpersoonsbedden. Alle kamers hebben een raam met uitzicht op zee en een privé douche/toilet met warm en koud stromend water. De gemiddelde hutgrootte (zonder de douche/toilet-ruimte) is 3,5 x 2,5 meter.
Openbare ruimtes: Eetzaal, bar en lounge met televisie en dvd. Verder is er een observatiedek en een ruim zonnedek met stoelen, een bibliotheek, telefoon- en e-mail services, kluis, ijsmaker en waterzuivering.



Wat zeggen onze klanten over deze deze boot?

Hieronder vindt u de laatste beoordelingen die onze klanten aan de Archipel I hebben gegeven. De schaal voor het beoordelingscijfer gaat van één tot vijf.


Beoordeling : 5
De boot zelf was echt perfect.
Beoordeling : 2
Kwaliteit van de boot en de kamers waren onder de maat, de douche was erg slecht, eten was marginaal, zelfs te weinig en kwalitatief niet goed. De bar had minimale softdrinks, weinig fatsoenlijke wijn en weinig tussendoortjes dan wel snacks. Er was geen interactie met het personeel. De gids, Franklin, was uitermate arrogant, niet behulpzaam, draaide ze programma af en dat was het. Had met geen van de gasten contact. Zelfs bij het snorkelen ging hij voor zichzelf en lette niet op de groep. Tevens problemen met kamers bij aanvang door gids aangekaart, waarbij gelogen werd en wij gedwongen waren een andere minder kamer te accepteren, schandalig. Deze boot niet aan te raden. Al met al was de boot cruise hierdoor toch een teleurstelling.
Beoordeling : 4
Prima verzorgd. Personeel altijd bereid wat te doen. Hutten werden twee keer per dag opgeruimd (misschien wat veel). De ruimte aan boord is ook prettig. Je moet alleen 's nachts rekening houden met het eeuwige gebrom van de motor. en onze hut had niet veel bergruimte (twee nachtkastjes en vier hangplekken) door plaatsing van een personeelsingang naar beneden en een ontluchtingskoker. De kleren moesten dus grotendeels in de koffer blijven. Jammer dat de meeste gasten niet echt natuurliefhebbers waren. De Galapagos is dan iets wat je op je bucketlist moet hebben. Overigens hele aardige mensen allemaal. Met mijn roommate had ik het getroffen: een Canadese, afgestudeerd in entomologie, van ongeveer dezelfde leeftijd en met veel kennis van en interesse voor natuur. De afscheidsborrel die De Archipell 1 op de laatste dag organiseert komt niet prettig over. Voor dat er een drankje komt wordt de bemanning allemaal naar voren geroepen. De gids (Maria, is ook de enige die engels spreekt) vertelt ons hoe geweldig de week was en da de bemanning zich zo goed ingezet heeft. Vervolgens werd ons gevraagd te vertellen wat wij allemaal hebben gewaardeerd en waar we ze voor willen bedanken. Dan wordt verteld dat de fooi voor de bemanning minimaal 15 dollar per dag bedraagt en die voor de gids ongeveer de helft. Dat is dan bij elkaar 16 x 22,50 = 360 dollar per dag x 8 (dagen, terwijl het eigenlijk 7 dagen zijn) = 2880 dollar. Best veel voor Ecuadoraanse begrippen. Ik neem aan dat het personeel toch ook gewoon betaald wordt. Iedereen kreeg een envelopje en kon naar zijn of haar hut om het geld er in te doen. De enveloppen werden overhandigd aan de kapitein. Evenals het evaluatieformuliertje wat we met naam er op ter plekke moesten inleveren. Daarna kregen we een drankje. Maar echt gezellig was dat op deze manier niet. Vraag dan de fooien maar bij de zakelijke afrekeningen en hou de afscheidsborrel gewoon gezellig. Maar de inzet was uitstekend.


Klik op de bezoekersplaatsen voor meer informatie in de rechterkolom

ROUTE A
Dag 1 Baltra - Isla Mosquera
Dag 2 Prince Phillip's Steps / El Barranco - Bahía Darwin
Dag 3 Bartolomé - Bahía Sullivan
Dag 4 Los Gemelos - Hooglanden - Baltra
ROUTE B
Dag 1 Baltra - Darwin Station
Dag 2 Punta Cormorant - Corona del Diablo - Post Office Bay - Mirador de la Baronesa
Dag 3 Bahía Gardner - Punta Suárez
Dag 4 Punta Pitt - Cerro Brujo
Dag 5 Isla Lobos - Puerto Baquerizo Moreno
ROUTE C
Dag 1 Puerto Baquerizo Moreno - Bezoekerscentrum S.C.
Dag 2 Santa Fé - Plaza Sur
Dag 3 Seymour Norte - Sombrero Chino
Dag 4 Los Gemelos - Hooglanden - Baltra
ROUTE D
Dag 1 Baltra - Darwin Station
Dag 2 Punta Moreno - Bahía Elisabeth
Dag 3 Caleta Tagus - Punta Espinoza
Dag 4 Puerto Egas - Rábida
Dag 5 Playa las Bachas - Baltra


De routes van de Archipel I

route A4 dagenmaandag tot donderdag
route B5 dagendonderdag tot maandag
route C4 dagenmaandag tot donderdag
route D5 dagendonderdag tot maandag
route A+B8 dagenmaandag tot maandag
route C+D8 dagenmaandag tot maandag

Route toelichting: Route A en B kunnen worden gecombineerd tot een 8 daagse cruise die kan worden gestart op woensdag of zondag.

N.B. Galápagos programma's zijn te allen tijde onder voorbehoud! Wij doen ons uiterste best u tijdig te informeren bij wijzigingen, maar uiteindelijk kan een kapitein altijd besluiten tot een programmawijziging indien de weers- of andere omstandigheden daar aanleiding toe geven.
Ook is het mogelijk dat een boot niet vaart als deze niet genoeg passagiers heeft. De kans hierop is heel klein maar, mocht dit toch voorkomen, dan zullen wij in overleg met u een zo goed mogelijk alternatief zoeken.
ANVRsgrcalamiteitenfondstravellife
© Ander Licht Reizen 2005-2024 Sint Canisiussingel 26 C 6511 TJ  Nijmegen.
ANVRsgrcalamiteitenfonds